2011. november 24., csütörtök

Daiwa Bradia 4000 - egy igazi tuningolt JDM. És eladó! / A real fine-tuned JDM, now for sale!


A JDM (Japanese domestic model) nem jelent mást, mint azt, hogy az adott dolog Japán belső piacára gyártott termék. Horgászcikkek terén ez külön fogalom, hiszen a japánoknál a hazai piacon aztán végképp nem lehet hibázni. A konkurencia erős és hatalmas, a tolerancia nulla. A JDM termékek jellemzően Japánban készülnek, hogy ezzel is csökkentsék bármilyen hiba bekövetkezésének esélyét és növeljék a vásárlók bizalmát. Világszerte léteznek olyan horgászboltok, amelyek kifejezetten ezeknek a JDM termékeknek a külföldi értékesítéséből élnek.


Két éve én is elcsábultam, és vásároltam magamnak Japánból egy 4000-es Bradia modellt, egy igazi JDM-et, elsősorban harcsapergetésre. A Daiwa 4000-es dobmérete a más gyártóknál megszokottak 1,5-szerese körülbelül, így ez ideálisnak tűnt. A neten kutatva felfedeztem, hogy kapható gyári tuning-készlet is hozzá (I'ZE a Daiwa gyári tuning-cégének neve), nosza, azt is betettem a virtuális kosárba.


Ma ez a közvetlen import a tengeren túlról - legyen az Japán, vagy akár az Egyesült Államok - már a gyenge forintnak és a magas - jövőre még magasabb - ÁFA-tehernek köszönhetően nem kifizetődő, de nekem akkor ez az üzlet ha pénzügyileg nem is, de "horgász-szakmai szempontból" előnyösnek tűnt. Amint a csomag megérkezett, a tengelyen lévő görgőt a mellékelt utasítás szerint szépen kicseréltem a gyári tuning csapágyra:









Végre a kezemben volt az orsó, amire vágytam. Egy Daiwa Bradia, igazi JDM, DigiGear hajtómű, üreges Air Bail felkapókar, Tournament fék, 85 centis zsinórbehúzás, 4,8:1 áttétellel, 375 gramm súly, max. 8 kg fékerő, gyárilag 7+1 csapágy, az enyémben immár 8+1. Igazi feltűnésmentes, sima futású, masszív, megbízható gépezet. A sors fintora azt hozta, hogy két komoly betli után valahogy kimaradt az életemből a harcsapergetés, inkább az UL felé fordultam, és ma már a 3000-es orsót is ritkán veszem elő. Az idei évadot egy 2500-as Certate-tel pergettem végig.


Szegény orsó ott lapult a szekrényben, pedig ennél többre hivatott. Sztahovits Peti barátomnak volt annyi esze, hogy anno egy 2500-ast vett, amit két éve hajt teljes megelégedésére. Most eljött az idő, és beláttam, jobb, ha valaki olyanhoz kerül, aki kiaknázza a benne rejlő lehetőségeket. Akit érdekel, csapjon le rá. Nem kell kutatni, licitálni, izgulni - hogy ne sérüljön meg szállítás közben -, nem kell lesni az árfolyamot, várni a vámra, fizetni előre nem látható költségeket. Ha fájó szívvel is, de megválok tőle, az ára 48.000,- Ft. Akit érdekel, üzenjen itt, vagy e-mailen. Előre szólok, csere sajnos nem jöhet szóba. Szeressetek bele, ahogy én tettem annak idején, és használjátok majd gyakran, és nagyobb szerencsével!


4 megjegyzés:

  1. Időközben elkelt az orsó, köszönöm mindenkinek az érdeklődést.

    VálaszTörlés
  2. Hol van a mega kosullo???

    VálaszTörlés
  3. Ohh de kár ez lehet érdekelt volna.Pont az idei szezonra keresek valami hasonló 400g alatti orsót harcsapergetésre.

    VálaszTörlés