2011. november 22., kedd

Horgászok Karácsonya...

Vasárnapig várnom kell a következő pecára, így nem maradt sok választásom. Gondoltam, írok a téli spéci horgász-dzsekim felújításáról, azaz a mosás & impregnálás kísérletemről, de ez még nem zárult le, meg nem is tudom, érdekes lehet-e ez valakinek egyáltalán. Akit érdekel, írjon! Ha van igény, akkor közzéteszem a tapasztalataimat. Mivel, hogyan, mennyiért, milyen volt, milyen lett stb. Másik tervem egy korábbi afrikai horgászkalandom megírása - egyszer egy horgászlapban megjelent már a sztori, de ide több képet és további praktikus részleteket szánok -, ettől azonban elrettentett a terjedelmes fotóanyag feldolgozási igénye. Erre majd hideg téli estéken szakítok időt.


Most inkább arról számolok be, milyen újdonságokkal terheltem a költségvetést tekintettel az előttünk álló, horgász-szempontból kulcsfontosságú hónapokra, mintegy ötletadóként, ha még nem tudnátok, mit szeretnétek Karácsonyra. Egy horgász mindig tudja, mit szeretne, ez saját tapasztalatom. Meg az is, hogy ezzel nem vár a Jézuskára... Január elsejétől indul a pisztráng-szezon, Gombár Peti barátom kézzel készült egyedi wobblerein lecserélem a hármashorgokat szakáll nélküli egyágú horgokra, meg persze a lengyel gyári és kézi darabokon is. Csak erős, minőségi horgok jöhetnek szóba, és igazi UL kapcsok. Valami újszerű, majd meglátjuk, beválik-e a gyakorlatban, de a japánokat ismerve nincs sok kétségem.


Rozsdásodó fogómat lecseréltem egy sósvíz-álló, erős darabra, a spéci horogszabadítót Németországban láttam először, igen praktikus, a pisztrángoknál, domolykóknál, kövesnél és süllőnél jól jön majd.


A drop-shot szezon hajrájára bevetem a Daiwa üdvöskéjét, a kis pin-tail, magyarul leginkább "tűfarkú", tintahal izű-szagú gumihalát, ezt az átlátszó izét...


Az angolok által találóan "business end-nek" nevezett szekció, azaz a horgászcuccok "veszélyes végét" megtestesítő horgok tekintetében nem ismerek tréfát. Ide csak japán csúcsminőség jöhet. Lesz majd SaqSass, addig is VanFook...


Kedves csapósügereink elcsábítására, és a kisebb feketesügerek számára került a bevásárlókosárba a "rákok ásza":


Újdonsült kedvenceim, a feketesügerek pedig sajnos spéci csalikat követelnek. Azt választottam, amivel Goli barátom első közös pecánkon meggyőző méretű nagyszájúakat fogott. A japánok nem ismernek tréfát.


Kicsit szándékosan csak japán felszerelést választottam. Ennek az az oka, hogy tisztelem és értékelem a minőség iránti elkötelezettségüket, ami kultúrájuk része. Másrészt azt gondolom, hogy ha segíteni akarom a magam szerény módján őket, hogy kilábaljanak a cunami és az azt követő fukushimai katasztrófa okozta nehéz helyzetből, akkor - mint egyszeri horgásznak - elég a józan eszemre hallgatni, és minőségi japán horgászcuccot választani, ha megtehetem. Most ugyan nagyon gyenge a forint a korábbi időszakhoz viszonyítva, ezért érdemes lehet a hazai boltosok raktáron lévő készletéből válogatni, de kint is komoly akciókkal csalogatják a vevőket. Jön a Karácsony, írjátok a listát, és persze horgásszatok, amíg lehet!

4 megjegyzés:

  1. Összefutna számban minden nyál, ha megtudhatnám Aurél hogyan impregnál!:D Na viccet félretéve, engem nagyon érdekelne ez az impregnálósdi téma, de szerintem nem vagyok egyedül! Királyak a gumik meg a cumók! Sok halat kívánok hozzájuk!;-)

    VálaszTörlés
  2. Írjál csak mindenről, ami eszedbe jut :). Olvasok szívesen az impregnálásról én is.
    Az egyágú horog témához meg annyi, hogy tényleg kíméletes, meg sportszerű és domihoz meg is fele az esetek 90% -ában, de a pisztráng nehezen akad vele és könnyen lerúgja róla magát. Azért kívánom, hogy ezt megcáfold és sokat fogj egyágúval is.:) A horogszabadító kütyüdet meg egyszer megnézném élőben is. Kíváncsi lennék rá mennyivel jobb, mint egy érfogó.

    VálaszTörlés
  3. A listát már a srácok írják, én csak horgászok ;)

    VálaszTörlés
  4. @ Sztahovits Peti: Ettől a rím-kísérlettől megkímélhettél volna, de legalább többen is látják, hogy nem minden szenvedéstől mentes veled horgászni... :) Köszönöm a jókívánságot, majd kipróbáljuk a csalikat!

    @ gpepp: Köszönöm, Peti, akkor két szavazattal az impregnálás mellett nekiveselkedem. Az akasztások eredményességével kapcsolatban igazad van, sok a lemaradó, meg nem akadó hal. Ezzel együtt én szeretem az egyágú horgot, meg olyan vízre is megyek majd, ahol ezek kizárólagos használata nem csak úri huncutság, hanem szabály. A "harihazushi" pedig áll az összevetés elé, amikor találkozunk. Remélem, lesz hal is, amin tudunk tesztelni. :)

    @ skill: Amennyit Te csak idén horgásztál, annyit én évek alatt fogok. De bízom benne, hogy ahogy nőnek majd a srácaid, átadod a tudást meg a szemléletet, és ők meg jó hosszú kívánság-listákat írnak. Aztán az új cuccokkal kifogják a halakat előled... (a legnagyobb megelégedésedre persze). :)

    VálaszTörlés