2011. december 17., szombat

Barátok és rekordok

Az idei év horgász-szempontból is sok csodás élményt, emlékezetes pillanatot és számomra egyéni rekordot jelentő fogást hozott. Jelentős részüket barátaimnak köszönhetem, akik megmutatták hol, mivel és hogyan érdemes horgásznom, megosztották velem titkaikat, segítettek tanácsaikkal, sokszor saját készítésű műcsalijaikkal, mérhetetlen tapasztalatukkal és önzetlenségükkel, akár abban is, hogy dokumentálták próbálkozásaimat, és szerény sikereimet. Senkit sem szeretnék kihagyni, ezért nem sorolom fel a neveket. Olvasás és a képek nézegetése, az év közös horgászatainak felidézése közben tudni fogjátok, hogy Nektek köszönöm!

Szóval köszönöm, srácok!

Itt kezdődött pecaszempontból az év, az ÉMHE csodálatos vizein:


Az ilyen látvánnyal kísért pillanatokban szinte mindegy, fogok-e halat...


A balti-tengeri túra igazi melléfogás volt a jég miatt, mégis jól éreztük magunkat. A képen látható madarak neve - nagy bukó - fémjelezte horgász-szempontból a túrát...


Északi vizeken fogtam legnagyobb hazai domolykómat.


Barátaimnak hála eljutottam csodás pisztrángos vizekre..


... ahol az eddigi legnagyobb, 33 centis sebes pisztrángomat fogtam, és engedtem vissza.


Barátokkal kergettem balinokat a Dunán,...


... hogy aztán fantasztikus képeket készítsen egy barátom a Balaton partján...


... eddigi legszebb és legemlékezetesebb balinfogásomról.


Júliusban lengyel vizeket fedeztünk fel kitűnő baráti társaságban, de a szokatlanul hideg nyáron a hegyeket hó fedte...


... és a szakadó esőben nem megtörve küzdöttem napokat ezért a 34 centis sebesért.


Augusztusban eljutottam Martin Bowlerhez, élményekről már sokat meséltem és írtam, ezért itt nem is bocsátkozom hosszas emlékezésbe. Az első és a legnagyobb márnám, valamint legnagyobb domolykóm is ehhez a kiránduláshoz kötődik.




Idén a legtöbbet a Dunán horgásztam baráti társaságban, és a folyam számos alkalommal bizonyította, hogy igazi kincseket rejt. Ősszel fogtam a legszebb süllőmet...


... ami azóta csak nő és fejlődik, hogy aztán újra találkozzak vele én, vagy egyik-másik barátom, aki meginvitálja majd egy közös fényképre.


Az év a végéhez közeledett, mire baráti segítséggel közelebbi ismeretséget kötöttem a feketesügerekkel, jövőre gyakrabban találkozunk.


Végül, de nem utolsósorban egy régi kedvenc, egy jókora, 1,32 kilós kősüllő örvendeztetett meg egy új barátnak köszönhetően a Tiszán. A folyóhoz több irányú kötődés fűz, de erről a személyes kötődésről Szentestére tartogatok egy régebbi írást. Köszönöm Nektek, barátaim, és kívánom, hogy a jövő évben számtalan - akár közös, akár egyéni - horgászélményben legyen részetek!

6 megjegyzés:

  1. Aurél, én is köszönöm Neked a közös pecákat. Remélem sokszor lesz még rá alkalom. ;)

    VálaszTörlés
  2. Azon leszünk, hogy úgy alakuljanak a dolgok... :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Aurél!

    Nem gondolod, hogy korai lezártnak tekinteni az évet december közepén? :P

    Üdv.: Viktor

    VálaszTörlés
  4. Szia Viktor!

    Annak, aki annyit horgászik, mint Te, nyilván csak december 31-én éjfélkor érhet véget az év, horgász-szempontból is. :)

    Lehet, hogy még nekem is összejön idén egy spontán peca, de az már csak ráadás lesz....

    Boldog Karácsonyt Nektek!

    A

    VálaszTörlés
  5. Szia Aurél!

    Sajnos a ma reggeli -9C° bezárta a kaput a tavi pecák előtt pár pecával kevesebb marad idén. Talán marad néhány a folyóvízi lehetőség azért a horgászatra.

    Boldog Karácsonyt Nektek is!

    Üdv.: Viktor

    VálaszTörlés
  6. szerintem is elkapkodtad egy kicsit, de jo volt visszanezni ezeket a kepeket!!

    jovore ujra megyunk, s ha addig nem beszelnenk telefonon ( ketlem ) akkor Boldog Karacsonyt!!

    VálaszTörlés