2012. november 18., vasárnap

Háros először


Ma végre jutott idő igazi horgászatra is a Pontyshow/HorgászShow fémjelezte elmúlt hétvége után. Igaz, az időkeret mindössze 4 órás volt, így Györke Zolival Hárost választottuk. Neki ismert volt már a pálya, nekem ez lett az első vizit. Köves és balinpecára készültünk a hírek alapján, én meg arra is, hogy a forgatások előtt kipróbáljam a 2013-as Daiwa újdonságok két, már szárazon kedvencemmé avanzsált pergető összeállítását.


A hideg reggelen szép számban horgásztak már érkezésünk idején is a helyi erők. A kövesezés itt számomra különleges formában zajlott, a csónakkikötő stégjéről ment a vertikális peca majdnem 5 méteres vízen. Mindenki kedves és barátságos volt, a sporttársak jó hangulatban beszélgetve váltogatták egymással a jónak tűnő helyeket. Sokan kishallal úszóztak, de volt, aki gumihallal próbálkozott. Természetesen mi is az utóbbi technikát részesítettük előnyben.


Ez nem volt az én reggelem, a drop-shot szerelékemre ügyet sem vetettek a kősüllők, a kis jigen felkínált gumihalakkal sem tudtam kapást kicsikarni. Közben szépen fogtak mások, Zoli is kikapott egy átlagos, majd egy bő 33-as kövest is. Egyetlen örömöm abban állt, hogy a fonott főzsinór és a fluorkarbon előke összekötésére használt, általam először bevetett csomó jelesre vizsgázott. Többször hajlítottam ki az akadóba fúródott jig horgát a zsinór erőltetett húzásával úgy, hogy közben a csomó meg sem nyikkant. Rendszerint amikor kövesre horgászunk, akár Gábor barátommal a Balatonon, akár a fővárosi, vagy az esztergomi Duna szakaszon, az nekem mindig jól szokott menni, ma azonban valahogy nem voltam a helyzet magaslatán.


Többszöri felvetésemre aztán végül átmentünk egy másik stégre balinra dobálni. Fáztam is már, meg nem is jöttem rá, mit csinálok rosszul. A balinos stégen aztán balin helyett csapó sügereket kezdtem fogni Zé "felütős" texas riges módszerével, míg ő egy nagyon finom Keitech jigre váltott, nem eredménytelenül.


Felvidultam, mert elmaradt a betli és sikerült a Luvias-DS bot kombót is felavatni. Hogy az Exist is munkába lendüljön, a Daiwa új 2013-as vertikális wobblerével, a Baby Vib-bel próbáltam a sügereket becsapni és egyre merészebben dobtam a bedőlt fák ágai közé. Váratlanul - nekem legalábbis - rácsapott egy jókora köpcös test, de nem akadt meg. A hal oldalát, hasát, és piros úszóit látva Zolival biztosak voltunk benne, hogy jókora csapó sügér lehetett a támadó, aminek azután persze nyoma veszett.


Utolsó pecára szánt perceimet még egy kisebb csapó, majd egy 12 centis bébi-fogas tették színesebbé, aztán eljött az idő, indulnom kellett. Zé még maradt, és nem is hiába, ahogy hallom... Érdekes horgászat volt, másodszorra másként készülök. Reszkessenek a kövesek, még visszatérek!

6 megjegyzés:

  1. Szia Aurél!

    Érdekelne, hogy mikor várható a daiwa 2013-as katalógusa magyarul, lesz-e egyáltalán?

    Válaszodat előre is köszönöm.

    Robi

    VálaszTörlés
  2. Szia Robi!
    2013-as Daiwa katalógus már van, a kereskedői változatot megkapták a boltosok. A végfelhasználóknak szóló katalógus digitális formátumban fel fog kerülni rövidesen a weboldalra oda, ahol a 2012-es is fent van:
    http://www.daiwa.de/dw/de/produkte_1/5,1,72,247__pdfdownload.htm?ovs_prdrows2=10&ovs_prod=1&pdflang=hu
    Egyszerre kerül majd fel a többi idegen nyelvű katalógussal, amikor a németek feltöltik. Szóval itt érdemes figyelni!
    Üdv: Aurél

    VálaszTörlés
  3. Szia Aurél!

    Gratula az íráshoz!
    Jó képek, jó halak, jó felszerelések !!!
    Kár, hogy az a szép sügi nem lett meg, kíváncsi lettem volna a paramétereire !

    Máté
    largemouth.blog.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Én is szívesen megnéztem volna közelről, de majd legközelebb! Ez a szép a horgászatban!

      Törlés
  4. Szia Aurél!

    Köszönöm szépen az info-t, várok türelemmel.
    Egyébként nekem is nagyon tetszenek az írásaid és videóid.

    Szia.

    Robi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A katalógusok meg rövidesen a horgászboltokba is kikerülnek! Üdv!

      Törlés