2012. október 28., vasárnap

Három nap, három hal 1. rész

Az első, avagy az alázat napfényes délutánja

Gábor barátom még nem fogott soha feketesügeret, ezen pedig változtatnunk kellett. A pecát munkája miatt csak október végére tudtuk összehozni, meg is szerveztünk egy délutáni alkalmat Délegyházára. A napsütéses délután nyerőnek ígérkezett, gondolatban már magam előtt láttam a part menti sekély vízben sütkérező nagyszájúakat, és Gábor barátomat, amit texas rig-re tűzött apró gumirákokkal fogja egyiket a másik után. Azt hittem, ha megtalálom a halakat, onnan már simán menni fog minden.


Nem így lett. Partról pergettünk, a halakat azonnal megtaláltam. Sokan voltak, köztük pár kifejezetten nagytestű példány is. Egy baj volt csak. Semmi, de az égadta világon semmilyen csali nem érdekelte őket. Gábor barátomat idézve a táskám teljes tartalmát dobáltuk nekik, beleértve a papírzsebkendőt és a rozsdamentes acél fogómat is, de a csodálkozáson és méla undoron túl más reakciót nem tudtunk belőlük kicsikarni.


Mint vendéglátó megpróbáltam minél gyorsabban kitalálni, mi lesz a megoldás. Gábornak texas-ra tűztem egy iszapszínű OSP DoLive Stick-et, az a csali már annyiszor bizonyított, hogy nem lőhettünk vele mellé. Ő azzal próbálkozott, míg én órákon át csak cikáztam a parton, cserélgettem a csalikat, változtattam a szereléken, vezetési tempón, színeken, közben hol izzadtam a napon, hol vacogtam az árnyékban, éreztem, hogy nem lesz ennek jó vége.


Egytől hatig nem tudtunk érdemi reakciót kicsikarni, így lassan elindultunk a kocsi felé, mikor egy újabb vonuló csapatot pillantottunk meg partközelben. Gábort biztattam egy utolsó dobásra, míg én megpróbáltam a halak elé vágni. Zene volt füleimnek a csobogás, ami kisvártatva Gábor felől hallatszott. Jobban örültem a halának, azt hiszem, mint ő maga. Egy szép, 27 centis nagyszájúval fotózkodhatott, én pedig sokat tanultam aznap ismét a horgászat természetéről.


Este kedvenc japán éttermünkben aztán felszabadultan elemeztük az eseményeket, a feltételezett okokat és taglaltuk a tanulságokat. A kitűzött célt elértük, még ha egy hajszálnyival sem szárnyaltuk túl. Mégis, akkor azt gondoltam, ettől csak jobban sikerülhet a következő alkalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése