2010. szeptember 30., csütörtök

"Szintén zenész?"



Brian Schram barátom az Uncle Kracker zenekarban vált ismertté. Velük lépett fel többek közt Amerika egyik legnépszerűbb talkshow-jában, a Jay Leno showban, több műsorban szerepeltek az MTV-n. Maga Kid Rock mondta róla a következőt "Tetszett, amit ma este láttam és hallottam. Ez a kölyök tud játszani. Felment a színpadra, és mutatott nekünk valamit, ami eredeti." Tavaly zenekarával, a Shram-mel a Motley Crüe előzenekaraként turnézták végig Észak-Amerikát.

Önmagában is érdekes, hogy egy rocksztár rendkívül lelkes és eredményes pergető horgász, de amikor meghallottam, hogy profi horgászvezetőként „másodállásra” tesz szert és belevágott ebbe az új vállalkozásban, rögtön a telefon után nyúltam.

H.A.: Most hallottam, hogy új vállalkozásba fogtál és profi horgászvezetőként horgásztatsz a St.Clair tavon. Tudtuk rólad, hogy elhivatott horgász vagy, de engem kissé meglepett ez a lépésed. Áruld el, mi visz egy rock sztárt arra, hogy profi horgászvezetővé váljon?

B.S.: Arról azért egyáltalán nincs szó, hogy egyik napról a másikra feladtam volna a zenélést, és karriert váltottam. (NEVETÉS) Egyszerűen imádok horgászni, és szeretem látni azt, ahogy egy horgásztársam kifogja élete halát, az én közreműködésemnek, tudásomnak köszönhetően. Nincs is annál jobb érzés. (NEVETÉS) Furcsa, mert gyakran hallom zenész körökből az a kérdést, hogy: "Hé Schram, hallottam, hogy horgászvezetésbe fogtál, mi a fenének??" Erre azt válaszolom: "Hát én ezt is nagyon szeretem, és miért maradnék csak a zenénél, ha egyszerre csinálhatom mindkettőt.”



H.A.: Hogy jut időd a stúdiómunka, koncertek és utazások mellet horgászvezetősködni is?Egy hétköznapi, fickó, mint én is, nehezen tudja szinkronba hozni a munkára, családra és horgászásra szánt időt. Te hogy csinálod?

B.S.: (NEVETÉS) Nálad a pont! (NEVETÉS) Ez nagyon nehéz dolog, de épp most dolgozunk egy nagyszabású projekten, ami idéntől lehetővé tenné, hogy összehozzam a zenét és a pecát. Ez lesz a tökéletes megoldás azokra a kihívásokra, amit említesz, de még sajnos nem árulhatok el semmit róla.

H.A.: Milyenek az első tapasztalataid, azért horgásznak veled az emberek, mert ismert rocker vagy, vagy csak a nagy hal megfogása érdekli őket? Vagy mindkettő?

B.S.: Úgy tűnik, mindkettő. Eddigi ügyfeleim mindegyike a rocker oldalát is favorizálta, DE abban mindenki egyforma volt, hogy nagyon akartak halat fogni. Nem hiszem, hogy csak azért befizetnének egy vezetett túrára nálam, hogy velem lógjanak, ha nem értenék a horgászathoz. Persze lehet, hogy tévedek. (NEVETÉS)



H.A.: Mit gondolsz, mivel kell leginkább tisztában lennie annak, aki vezetővel készül horgászni (profi horgászvezetők felfogadása Magyarországon nem gyakori)? Hogyan boldogulsz a sokféle emberrel, a különböző igényekkel?

B.S.: Valójában, amikor vezetett horgásztúrára jelentkeznek a horgászok, alapvetően az alábbi két dolog valamelyikét szeretnék elérni:
1. Sok halat fogni.
2. Kapitális halat fogni.

Szerintem, amikor azon gondolkodsz, hogy felfogadj-e egy horgászvezetőt, a legfontosabb a következő. Ne félj, vagy ne érezd kínosnak beismerni azt, hogy neked is szükséged lehet segítségre, tanácsra. Különösen, ha egy olyan hatalmas vízterületről van szó, mint a St.Clair tó, ahol én horgászvezetősködöm. A tó irgalmatlan nagy, most hol kezdjek horgászni??? Amikor vezetőt fogadsz fel, kiveszed az ismeretlent az egyenletből, javulnak az esélyeid arra, hogy elérd a célod. Az első naptól kezdve az a mottóm, hogy: „Addig horgászunk, amíg csak kell, vagy amíg a karjaid bírják."

H.A.: Olvastam a weboldaladon, a www.brianschram.com -on hogy évente több, mint 175 napot a vízen töltesz. Ez nagyon sok idő, felettébb kiismerhetted a St-Clair tavat, és azt, hogyan érdemes ott horgászni. Mitől olyan különleges a St.Clair tó?

B.S.: Valóban, megpróbálok annyi időt a vízen tölteni, amennyit csak lehetséges. Bár a St Clair tó iszonyatosan nagy, hamar rájön az ember, hogy tulajdonképpen igen kicsi. Ezt úgy értem, hogy az egész tulajdonképpen egy óriási lapos medence, keresztül kasul kisebb csatornákkal és sekély területekkel, amik meglehetősen egyformák. Gyakorlatilag ismerned kell pár jó helyet, és aztán finomítani a módszeren. Teljesen bele tudok merülni a hely megértésébe, az apró részletekbe, hogy végül kiderüljön, pontosan mikor és hogyan lehet ott sikerrel járni.



A St Clair tó horgászati szempontból abszolút világszínvonalú hely. Amikor bedobod a műcsalidat, sosem tudhatod, akkor éppen mi kap majd rá. A kisszájú sügerek állománya elképesztő, akár 4 kiló feletti példányokkal. A csatornákban gumihallal és plasztik férgekkel remekül lehet pisztrángsügerezni, jó napokon nem ritka az 50-100 hal közti fejenkénti fogás. Jégvesztétől májusig a Detroit folyóban walleye-ra, a mi süllőnkre lehet horgászni, később aztán pergethetünk meg trollingozhatunk rájuk a tavon is. Számolatlanul foghatsz sügereket, bármikor az év folyamán, meg más olyan halat is, ami remekül szolgálhat vacsoraként is. A St Clair attól olyan különleges, hogy sokkal inkább egy folyamként, semmint tóként viselkedik. A Nagy tavak két óriása, az Erie és a Huron tó között fekszik, alig több, mint hét nap alatt le tud folyni az összes víz belőle az Erie-tóba, és új víz jön bele a Huron tóból. Gyanítom, ezzel az új vízzel csomó új hal is érkezik, meglátja itt a rengeteg táplálékot, és már nem is úszik el innen soha többé.



A muskie horgászat külön kategória. Ez foglalkoztat a leginkább, amikor kint vagyok. Azt mondják, a muskie a 10.000 dobás hala általában. De ezen a vízen összejöhet egyetlen dobásból is. Ritkán ugyan, egyszer én is láttam már ilyet lol. Az elmúlt 3-4 évben a muskie-k csak egyre nagyobbra nőttek, és 2009-ben fogtak a tavon egy közel 26 kilós példányt. Én személy szerint akasztottam már érzésem szerint egy ennél is nagyobbat tilalmi időben véletlenül, és egyet szezonban is, amik elmentek. Rengeteg muskie él a St Clair tóban, az elmúlt két év fogásai átlagban 110 –115 centit mutatnak. Ami leginkább veszélyezteti a populációt, az a horgászok hozzá nem értése. Egyszerűen nem tudják, mit tegyenek, ha véletlenül megakasztanak egy kapitális muskie-t. Nem tudják, hogy kéne eljárni egy ilyen hallal, és sajnos sok szép hal pusztul el emiatt. Ezért indítottam egy "Muskie Sulit" tavaly a bázisunkon, az "Anglers Point Marinában". Kivisszük a tapasztalatlan horgászokat a vízre, és megmutatjuk, hogy kell fárasztani, kivenni, és visszaengedni egy muskie-t.

H.A.: Mik a terveid a közeljövőben zenei téren? Van rá esély, hogy hallhatunk végre majd Európában is játszani?

B.S.: Tudod, mostanában csak élem a napjaimat… Hogy őszinte legyek, ha zenélhetek, pecázhatok és tévéműsorokat készíthetek úgy, hogy nem hanyagolom el mellette a családomat, az nekem már jó, elértem a célom. Ez egy jó élet, amit szeretek a családommal megosztani. És persze egy-két hallal is megosztom… (NEVETÉS) Volt szó Európáról, és igen, azt kell, hogy mondjam, rövidesen felétek veszem az irányt.



H.A.: Olyan életet élsz, ami sokunk számára két álom-munkával telik, egyszerre vagy rock sztár és horgászvezető. Mit javasolnál az olyan fiatal olvasóinknak, akik egyszerre rajonganak a zene és a peca iránt?

B.S.: Azt mondanám, mindennek, ami történik velünk, oka van, de ez a „minden” nem magától történik velünk. Ha vágysz valamire, akkor gyerünk, szerezd meg, érd el a célod! Elérheted, ha hiszel benne. De ha csak ülsz, és arra vársz, hogy a jó dolgok találnak majd rád…. Sokkal hamarabb eljuthatsz oda, ahová vágysz, ha keményen dolgozol és elhivatott vagy. Ha profi horgász akarsz lenni, ott az internet, tanulj meg annyit a horgászatról, amennyit csak bírsz, aztán irány a víz, és gyakorolj, gyakorolj, gyakorolj! Ha rock sztár akarsz lenni, akkor nyomás le a pincébe, és játssz, játssz, játssz, vagy énekelj, amíg bele nem szédülsz. (NEVETÉS) CSAK VICCELTEM! Ezt ne csináld, mert ha elszédülsz éneklés közben, akkor rossz a légzéstechnikád, de érted, mire gondolok. Dolgozz keményen minden nap és higgy abban, hogy eléred a célod!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése